Záruka a reklamace
Záruka
- Prodávající poskytuje na své zboží záruku v délce trvání 48 měsíců. Záruka se však vztahuje pouze na Kupujícího, který s Prodávajícím uzavřel Kupní smlouvu (tj. na prvního vlastníka, který zboží koupil přímo od Prodávajícího). V případě následného převodu vlastnictví ke zboží na třetí osobu záruka zaniká. Záruka taktéž zaniká v případě zániku Prodávajícího.
- Záruka je poskytována Kupujícím – Spotřebitelům a nevztahuje se na Kupující – Podnikatele. Kupující – Podnikatel se může s Prodávajícím individuálně dohodnout jinak.
- Záruka se vztahuje na kožené výrobky Prodávajícího. Záruka se vztahuje na povolení prošití výrobku, upadnutí spojovacího nýtu nebo části kování, upadnutí zapínání. Záruka se výslovně nevztahuje na:
- poškození kůže způsobené nedostatečnou ochranou (například vystavením výrobku výrazné změně teplot, dešti, sněhu, vodě, slunečnímu záření a dalším povětrnostním vlivům);
- poškození kůže způsobené nedostatečnou a nevhodnou péčí (poškození ostrými předměty, poškození způsobené stykem kůže a krému či oleje, odření barvy kůže nebo škrábance způsobené běžným používáním zboží, protržení podšívky ostrým předmětem);
- úmyslné poškození nebo zničení zboží ze strany Kupujícího nebo jiných osob, nevhodně vybrané zboží (např. nevhodný dárek, změna názoru Kupujícího apod.), případy ztráty nebo odcizení zboží;
- ztmavnutí či mírnou změnu odstínu kůže, což je běžný jev takto kvalitních usní, které nemají chemicky upravený povrch (líc), proto mohou vlivem vnějších podmínek (slunce, vzduch) přirozeně tmavnout a patinovat;
- odlišnou kresbu (reliéf) na produktu a barvu usně než na fotografiích: Useň je přírodní materiál, každý kus je jedinečný, proto může být v koželužně pokaždé trochu jinak probarven a s jinou přírodní kresbou (strukturou) na líci. Barvy, které zobrazuje Váš monitor, mohou být jiné v závislosti na nastavení monitoru.
- drobné nedostatky (od jizev, vyrážek či štípanců, které vznikly za života krávy): Protože se jedná o přírodní materiál, který nemá chemicky upravený (např. přestříkaný vrstvou pigmentu) líc, mohou se na usni vyskytnout drobné nedostatky, což je ale běžný jev takto kvalitních usní. Maximálně se však snažíme vždy vybrat tu nejlepší část kůže, aby byl výsledný produkt v co nejvyšší kvalitě.
- poškození či ztrátu způsobenou při přepravě zboží Přepravcem.
Tím nejsou dotčena práva Spotřebitele (zejm. právo odstoupit od Kupní smlouvy uzavřené přes internet) dle obchodních podmínek.
- V rámci záruky se Prodávající zavazuje, pro případ že se na zboží v průběhu trvání záruky vyskytne vada, bezplatně provést opravu zboží, případně, nebude-li oprava možná, dodat nové zboží (stejné, nebo alespoň srovnatelné s původním zbožím).
Postup uplatnění a vyřízení reklamace
- V případě, že Kupující objeví na zboží v průběhu lhůty uvedené v čl. 7 obchodních podmínek vadu, má právo na reklamaci zboží.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci u Prodávajícího prostřednictvím kontaktních údajů uvedených v obchodních podmínkách, a to bez zbytečného odkladu po zjištění vady nebo jiného problému.
- V oznámení o reklamaci je Kupující povinen uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace (tj. jaká práva z vadného plnění uplatňuje). Kupující je povinen předložit Prodávajícímu spolu s reklamací reklamované zboží a doklad o zakoupení zboží u Prodávajícího (typicky fakturu, daňový nebo jiný doklad o nákupu).
- Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje.
- Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 5 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží a potřebná k odbornému posouzení vady.
- Reklamace včetně případného odstranění vady bude Prodávajícím vyřízena co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího řádného uplatnění (jak je popsáno výše). Prodávající se může s Kupujícím dohodnout na prodloužení této lhůty. Pokud Prodávající uvedenou lhůtu nedodrží, má Kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení Smlouvy, tedy je oprávněn od Smlouvy odstoupit.
- Prodávající vydá Kupujícímu ve výše uvedené lhůtě k vyřízení reklamace reklamované zboží a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení případné opravy a době jejího trvání nebo o výměně zboží, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- U oprávněné reklamace náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů na reklamaci (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady. Kupující zašle požadavek na úhradu nákladů na e-mailovou adresu uvedenou níže v těchto Obchodních podmínkách. Do e-mailu uvede číslo reklamace, číslo účtu a přiloží doklady o vynaložení požadovaných nákladů (např. podací lístky nebo jiné doklady). O účelnosti vynaložení nákladů Kupujícím rozhoduje Prodávající.